Please reload

Nejnovější příspěvky

Jedna sezóna končí, druhá začíná. Jaká archeologická dobrodružství chystáme pro školy na příští rok?

27/10/2016

Osmdesát středočeských dětí včera dostalo poslední šanci užít si náš vzdělávací program Pravěk hrou v Informačním centru keltské kultury na zámku Nižbor, a užily si ho skutečně se vší parádou. Sobotní oslavou svátku Samhain a tímto závěrečným programem jsme tak pěkně uzavřeli letošní sezónu. A rovnou se vrháme na přípravu té následující!

 

Nic vám však na konci jedné sezóny nedodá více energie a chuti na přípravu té příští, než slova uznání a díků. Ještě než jsme se stihli vrátit z Nižbora zpět do Prahy, už jsme měli v mailové schránce tuto zprávu:

 

"Dobrý den, paní ředitelko,

dovolte mi, abychom Vám srdečně poděkovali za dnešní akci při podzimních prázdninách, které se zúčastnilo padesát dětí naší školní družiny a klubu na zámku v Nižboru. Hra na pravěk opravdu nemá chybu. Osobně se mi vždy líbily akce v Nižboru, ale tentokrát o sto procent víc. Vše je tak dokonale propracováno, přizpůsobeno věku dětí, to nemá chybu. Srdeční lidé na stanovištích, kteří dokázali dětem zajímavou a poutavou formou přiblížit tuto dobu, to je super. Poděkování patří nejen paní Zajícové, ale všem, kteří se na programu podíleli. Vždyť i naši nejmenší prvňáčci odcházeli s pocitem velké spokojenosti. Cestou vlakem si vše mezi sebou vyprávěli. Když si uvědomím, že jste s touto akcí byli u nás v družině, byla príma, ale se dneškem se nedá srovnat. Ještě jednou moc a moc děkuji.

Květa Hrbáčková, vedoucí vychovatelka

Beroun - Závodí"

 

Takového poděkování si samozřejmě nesmírně vážíme, vidět, nebo spíše slyšet plody své práce je skutečně radost. Takže jsme se rozhodli, že vás, čtenáře i pedagogy, nebudeme celou zimu napínat a rovnou vám představíme vzdělávací novinky, které na příští jaro chystáme. V nabídce budeme mít ne jeden, ale hned tři programy, které započnou v květnu 2017. Myslíme, že z nabídky si určitě vyberou všechny věkové kategorie. Co vy na to? 

Příběh pravěku aneb co bylo, když nebyla škola

 

  

Anotace: Chození do školy dnes považujeme za naprostou samozřejmost, z hlediska lidské minulosti je však školní vzdělávání stále novinkou. Ovšem učit se děti musely vždy, i v pravěku. Jak tedy trávily svůj čas, když neseděly v lavicích? Co všechno si musely osvojit ještě v dětství? A měnili by dnešní žáčci s pravěkými dětmi? To všechno zjistíme teprve v Příběhu pravěku.  

Cílová skupina: Primárně 1. stupeň ZŠ, může být přizpůsoben i pro 2.stupeň ZŠ

Cíle programu: Žáci se prostřednictvím jednotlivých výjevů z různých období pravěku dozvědí, jak vypadal život na našem území před stovkami a tisíci let. Program se zaměří na zapojení dětí do pravěké společnosti a představí tak žákům alternativy trávení času v dětství. Program žáky názorně seznámí s hmotnou kulturou pravěku a naznačí tak dávné kořeny našich současných předmětů. Přivede také žáky k zamyšlení nad relativitou některých současných hodnot a pomocí pravěkých analogií jim rozšíří obzory vnímání našeho moderního světa.

Časová náročnost: Max. 120 minut

Počet žáků: Max. 28 žáků

Vzdělávací obor: dějepis, výchova k občanství

Návaznost na RVP: vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět, Člověk a svět práce, Člověk a společnost

Příběh archeologie aneb od střepů k lidem

 


Anotace: Archeologie není jen vědou o dávno zapomenutých věcech a lidech, je to věda o nás samotných. O tom, jak jsme žili před stovkami a tisíci let, kdy jsme to ještě nedokázali zaznamenat. Archeologie nám pomáhá objevovat tajemnou minulost, která by jinak zůstala skryta hluboko pod zemí. Jak to ale ti archeologové dělají, že dokáží číst historii bez písmen? V čem spočívají jejich pracovní metody? Jaké předměty berou denně do rukou? Odhalte s námi příběh archeologie!

Cílová skupina: Žáci 2. stupně ZŠ

Cíle programu: Žáci se dozvědí, čím se zabývá vědní obor archeologie a budou rozumět jeho roli ve společnosti. Zároveň pochopí základní vědecké metody a budou schopni aplikovat je i v běžném životě. Pomocí kritického badatelského přístupu pochopí, jakým způsobem je možno zkoumat nejstarší lidskou minulost a také její význam pro nás samotné.

Časová náročnost: 120 minut

Počet žáků: max. 30

Vzdělávací obor: dějepis, výchova k občanství, přírodopis

Návaznost na RVP: vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět, Člověk a příroda

Příběh vlny aneb měli byste v pravěku co na sebe?

 

 

Anotace: Vlna je jedním ze zásadních textilních materiálů, které významným způsobem ovlivnily vývoj našeho odívání. Vlněné výrobky patří svou kvalitou dodnes mezi vysoce ceněné, a tak je dobré si uvědomit, jaký příběh za sebou používání vlny vlastně skrývá. Kdy jsme si všimli, že ovce nám mohou dát nejen potravu, ale i teplo? Jak se od ovčího kožíšku propracovat k látce? Jak z látky udělat šaty? A jak moc se výroba oděvů dnes liší od té pravěké? Odpovědi budeme s pomocí archeologie i vlastních rukou hledat v Příběhu vlny.

Cílová skupina: Žáci 1. a 2. stupně ZŠ

Cíle programu: Žáci pochopí, jakým způsobem vznikají látkové oděvy a kdy lidé s jejich výrobou začali. Na příkladu jednoho z nejdůležitějších textilních materiálů – vlny – se naučí, co všechno je nutné udělat pro to, abychom z textilní suroviny získali vlákna, z nich vyrobili nitě, tkaninu a posléze celý oděv. Pozornost bude věnována i přírodnímu barvení látek. Žáci si budou moci jednotlivé kroky textilní výroby sami vyzkoušet a během toho si zlepší nejen své motorické dovednosti, ale také znalosti vybraných aspektů života v pravěku. Celý program je zasazen do kontextu současné společnosti a vede tak k zamyšlení nad naším způsobem života.

Časová náročnost: 90 minut

Počet žáků: Max. 50

Vzdělávací obor: dějepis, výchova k občanství, přírodopis

Návaznost na RVP: vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět, Člověk a příroda,Člověk a svět práce

Na programy bude nutné se objednat předem telefonicky na čísle 725 759 344 nebo mailem na ickk@uappsc.cz.

 

Budeme se na vás těšit v nové sezóně 2017 v Informačním centru keltské kultury na zámku Nižbor!

 

Please reload

Please reload

Archiv